Sklep
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej opracowało wstępną wersję projektu zmian w Kodeksie pracy dotyczących pracy zdalnej. Jest już ona przedmiotem konsultacji trójstronnej pomiędzy pracodawcami, pracownikami i stroną rządową na forum Rady Dialogu Społecznego już 29 września. Poznaj stanowisko jednego z ekspertów Koalicji Bezpieczni w Pracy w zakresie planowanych zmian.
Czy pracownikowi zatrudnionemu w formie telepracy trzeba zapewnić ergonomiczne stanowisko pracy w domu (fotel, biurko)?
Sebastian Kryczka
prawnik, ekspert prawa pracy oraz kontroli jego przestrzegania
Telepraca to obecnie coraz bardziej popularna forma zatrudnienia. Twoja firma również zatrudnia tlelepracowników lub zamierza zatrudnić? Rozważ zatem sytuację, gdy telepracownik ulegnie wypadkowi w czasie pracy. Rodzi się pytanie, czy w takim przypadku pracownik musi wyrazić zgodę na wizję w jego mieszkaniu w ramach procedury powypadkowej? Czy telepracownik może nie zgodzić się na kontrolę w takim przypadku? Oto, jak przygotować się na taką sytuację.
Prawnik, ekspert prawa pracy oraz kontroli jego przestrzegania
19 stycznia 2017 r. o godzinie 15.00 ekspert Portalu BHP będzie uczestniczył w dyskusji, na antenie Czwórki Polskiego Radia w audycji Czat Czwórki, na temat coraz częstszego zjawiska jakim jest praca z domu – telepraca. Zapraszamy do wysłuchania audycji.
Coraz więcej firm oferuje pracownikom możliwość pracy zdalnej w systemie tzw. HOME OFFICE. Dla pracowników z całą pewnością jest to duża korzyść, dla firmy również. Jednak w kwestii bhp taka forma pracy budzi wiele kontrowersji oraz pytań w zakresie zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Rzućmy zatem nieco światła na pracę w systemie home office i stosowania do niej przepisów bhp.
Halina Góralska Gł. Specjalista ds. bhp, wykładowca przedmiotów zawodowych z zakresu bhp
Z tego tekstu dowiesz się:
Czy tzw. home office i telepraca oznacza to samo?
Jak uregulować kwestie bhp w przypadku tzw. home office?
Jakie jest postępowanie w przypadku wypadku przy pracy w systemie home office?
W firmie, w której pracuję pracownicy czasami korzystają z możliwości pracy w formie zdalnej. Oznacza to, iż od czasu do czasu mogą wykonywać pracę z domu (praca biurowa, przy laptopie). Oficjalnie zgłaszają taką prośbę przełożonemu ustnie lub pisemnie. Nie jest to jednak forma telepracy. W jaki sposób powinniśmy uporządkować temat pracy zdalnej pod kątem bhp? Co w przypadku wypadku przy pracy w domu pracownika podczas pracy zdalnej? Czy może to być w ogóle traktowane jako wypadek przy pracy?
Jan Pióro specjalista w zakresie prawa pracy, biegły sądowy w dziedzinie bhp przy Sądzie Okręgowym w Warszawie
Obserwuj nas
2023 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Copyright © 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone