Sklep
Czy w świetle zmiany przepisów rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy, a właściwie rozbicia przepisu § 14 ust. 2 na pkt 5 i 6 (tj. pracownicy administracyjno-biurowi, pracownicy inni niewymienieni w pkt 1-5), trzeba osobno organizować szkolenia okresowe dla tych grup – zakładając, iż w dalszym ciągu będą jednak przeprowadzane szkolenia dla typowych stanowisk administracyjno-biurowych?
Halina Góralska Gł. Specjalista ds. bhp, wykładowca przedmiotów zawodowych z zakresu bhp.
Praca biurowa powszechnie postrzegana jest jako lekka, pozbawiona w zasadzie czynników narażających osoby, które ją wykonują, na uciążliwości czy nawet zagrożenia dla ich życia i zdrowia. Opinia ta może pokrywać się z rzeczywistością, ale wyłącznie wtedy, gdy stanowiska pracy biurowej zorganizowane są nie tylko zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa, ale również zasadami ergonomii.
Zygmunt Wieczorek
specjalista ds. analiz i prewencji
zagrożeń zawodowych
Obserwuj nas
2023 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Copyright © 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone