Sklep
To co pracownicy trzymają w szafkach pracowniczych czasami zadziwia pracodawców. O ich zawartości często dowiadują się dopiero po rozwiązaniu umowy o pracę z pracownikiem. Byli pracownicy pozostawią po sobie różne pamiątki, np. butelki po alkoholu. Rodzi się więc pytanie, czy pracodawca ma prawo kontrolować szafki pracownicze pod względem ich zawartości? Jakie konsekwencje poniesie pracownik, jeżeli kontrola stwierdzi, że w szafce znajduje się np. alkohol? Poznaj uprawnienia pracodawcy i wykorzystaj w swojej firmie.
Sebastian Kryczka
Prawnik, ekspert prawa pracy oraz kontroli jego przestrzegania
Artykuł ten wskaże Ci:
Jak wyegzekwować prawo pracodawcy do przeglądu szafek pracowniczych?
Jak zgodnie z przepisami przeprowadzić kontrole w szafkach pracowniczych?
Co zrobić w przypadku ujawnienia niepożądanych rzeczy w szafkach pracowniczych , np. alkoholu?
Zwrócono się do mnie jako specjalisty ds. bhp z zapytaniem o wymiary jakie powinna mieć szafka na odzież roboczą. Jest to zakład produkcyjny, gdzie pracownicy przebierają się w szatni tzw. brudnej a następnie muszą udać się do tzw. szatni czystej gdzie przebierają się w odzież robocza. Do tej pory każdy z pracowników miał zarówno w szatni brudnej jak i czystej podwójną szafkę .W związku ze zmianami organizacyjnymi oraz brakiem miejsca, czy pracownikowi można udostępnić po jednej pojedynczej szafce w obydwu szatniach? Jakie wymiary te szafki powinny mieć oczywiście zgodnie z przepisami?
Lesław Zielińskibyły główny inżynier zarządzaniabezpieczeństwem pracy, rejestrowanyaudytor pomocniczy SZBP wg ISRS
Obserwuj nas
2023 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Copyright © 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone