Sklep
W jaki sposób albo na podstawie jakich przepisów (bo chyba nie ma regulacji w tym zakresie) zgodnie z prawem wykonywać transport wewnątrzzakładowy gazów technicznych (gazy spawalnicze: tlen, acetylen, mieszanka argonu z dwutlenkiem węgla, propan-butan) w ilościach niewymagających od kierowców pojazdów czy operatorów wózków widłowych uprawnień ADR (czyli w ograniczonej ilości tzn. kilka butli na jeden ładunek? Czy można przewozić gazy techniczne samochodami dostawczymi w pozycji leżącej? Jeśli tak to jakie obowiązują zasady bezpieczeństwa? Czy można przewozić gazy techniczne wózkiem widłowym np. w koszu do transportu gazów w pozycji pionowej? Czy istnieją jakieś inne bezpieczne, a dopuszczalne rozwiązania? Dodam, że chodzi o transport na odległość od kilkuset metrów do kilkunastu kilometrów, po drogach wewnątrzzakładowych i publicznych.
Lesław Zielińskibyły główny inżynier zarządzaniabezpieczeństwem pracy, rejestrowanyaudytor pomocniczy SZBP wg ISRS
Czy w firmie, która przewozi czyściwo nasączone m.in. olejami i smarami (na trasie Polska-Niemcy), powinien być ktoś kto posiada tzw. uprawnienia na ADR-y?
Tomasz Zwolakprawnik, specjalista z zakresu prawa pracy
Pracuje w dużej korporacji. Transfer maszyn odbywa się w sposób ciągły i częsty z różnych krajów świata. Mam pewien problem z kolegami z innych krajów - dotyczy interpretacji przepisów znaku CE. Czy otrzymany automat montażowy z Czech do Polski może mieć Certyfikat CE w języku czeskim? Czy w tym certyfikacie można powoływać się na normy czeskie?
Tomasz Zwolak prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy
Obserwuj nas
2023 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Copyright © 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone