Sklep
Zabezpieczenie maszyn w ruchu - system osłon, barier itp. Zabezpieczenie maszyn podczas postoju, naprawy itp. - tzw. system Lockout-Tagout. Pomiędzy nimi znajduje się jednak szara strefa gdzie operator, ustawiacz czy pracownik utrzymania ruchu musi zdiagnozować problem, ustawić czy dokonać szeregu innych czynności, których nie może dokonać stosując oba wyżej wymienione systemy zabezpieczeń (automat musi wtedy pracować np. w trybie automatycznym, obwód musi być pod napięciem itd.). Czas takich czynności jest krótki ale jak pokazuje życie wystarczy aby wydarzył się wypadek. Czy jest jakieś mądre rozwiązanie na zabezpieczenie tych prac "szarej strefy" aby zapewnić bezpieczeństwo tym pracownikom i uchronić ich przed ewentualnym wypadkiem?
Waldemar KluchaSpecjalista z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy
Czy wózek widłowy, który uruchamia się kodem można pozostawić z kluczykiem w stacyjce, czy też należy wyjmować kluczyk i przekazywać go kierownikowi?
Waldemar Kluchaspecjalista z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy
Obserwuj nas
2023 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Copyright © 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone