Sklep
Załadunek i rozładunek to kluczowe etapy w logistyce i transporcie. W idealnych warunkach proces ten przebiega z wykorzystaniem rampy załadunkowej, co minimalizuje ryzyko i zwiększa efektywność. Jednak w wielu przypadkach rampy są niedostępne, co stawia pracowników przed dodatkowymi wyzwaniami. Brak rampy może prowadzić do zwiększenia ryzyka urazów, uszkodzenia ładunku, a nawet przestojów w pracy. W artykule analizujemy najczęstsze problemy związane z załadunkiem i rozładunkiem bez rampy oraz proponujemy rozwiązania, które zwiększają bezpieczeństwo i komfort pracy.
Karolina Walas
Jak pokazują dane GUS, tylko w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2023 r. w transporcie i gospodarce magazynowej doszło do 2 608 wypadków przy pracy, z czego 11 ze skutkiem śmiertelnym, a 23 z ciężkim. Nieodpowiednie zabezpieczenie pracowników okazuje się mieć dotkliwe skutki finansowe, ale również wizerunkowe dla firm.
Nad zakładem i placem manewrowym wokół zakładu biegnie linia wysokiego napięcia 110 kV. Czy możemy prowadzić prace załadunkowe samochodów ciężarowych wózkami widłowymi w obszarze pod linią WN, czy też powinniśmy wyłączyć obszar pod linią z prac załadunkowych prowadzonych z użyciem wózka?
Lesław Zieliński
były główny inżynier zarządzania
bezpieczeństwem pracy, rejestrowany
audytor pomocniczy SZBP wg ISRS
Czy istnieje przepis lub norma zabraniająca rozładunku naczepy odpiętej od ciągnika siodłowego? Sytuacja jest następująca: firma podstawia naczepę pod rampę, następnie kierowca wypina ciągnik i odjeżdża po następną naczepę. Rozładunek wykonywany jest przez wjazd wózkiem czołowym na naczepę. Jak ustalić zasady bezpiecznej pracy w takim przypadku? Czy taki rozładunek jest zgodny z przepisami BHP?
Lesław Zielińskibyły główny inżynier zarządzaniabezpieczeństwem pracy, rejestrowanyaudytor pomocniczy SZBP wg ISRS
Obserwuj nas
2023 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Copyright © 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone