Będą skoordynowane kontrole PIP i straży pożarnej

12 marca główna inspektor pracy podpisała porozumienia o współpracy z komendantem głównym Państwowej Straży Pożarnej. Regulacja dotyczy zasad współdziałania oraz wzajemnej wymiany informacji i doświadczeń.
Porozumienie zastąpiło poprzedni dokument z sierpnia 2000 r. i obejmuje kwestie:
- wzajemnego przekazywania sprawozdań, analiz i danych statystycznych dotyczących stanu bezpieczeństwa pracy i ochrony przeciwpożarowej w zakładach pracy;
- wymiany doświadczeń, doskonalenia metod i form działalności kontrolnej;
- podnoszenia kwalifikacji pracowników obu urzędów;
- wspólnie podejmowanych inicjatyw na rzecz eliminowania bądź zmniejszania zagrożeń mogących skutkować awarią przemysłową.
Dokument reguluje również kwestię przekazywania informacji istotnych z punktu widzenia zapobiegania poważnym awariom przemysłowym, wspierania inicjatyw i rozpowszechniania osiągnięć technicznych mających na celu poprawę bezpieczeństwa pracy i ochrony przeciwpożarowej.
Oznacza to, że już wkrótce będzie można spodziewać się skoordynowanych kontroli PIP i straży pożarnej. Obie strony porozumienia planują również wspólne działania propagujące zasady bezpieczeństwa pracy i ochrony przeciwpożarowej.