Outsourcing odzieży pracowniczej

Nowoczesny zakład produkcyjny lub firma usługowa powinny zapewnić swoim pracownikom profesjonalną odzież roboczą, spełniającą branżowe wymogi techniczne, branżowe i HACCP oraz normy bhp. Jednym z najbardziej funkcjonalnych rozwiązań w tym zakresie jest skorzystanie z usług firmy zewnętrznej, która zajmie się serwisem i dostawą czystej odzieży pracowniczej.
Zgodnie z przepisami rodzaje środków ochrony indywidualnej i odzieży roboczej, które trzeba stosować na poszczególnych stanowiskach pracy, ustala pracodawca. Jednak ustalenia te musi poczynić w porozumieniu z zakładową organizacją związkową, a w przypadku jej braku - porozumieć się z pracownikami wybranymi w tym celu przez załogę.
Na pracodawcy spoczywa również obowiązek zapewnienia odpowiedniego prania, konserwacji, naprawy, odpylania i odkażania środków ochrony indywidualnej oraz odzieży roboczej. Dlatego jednym z najbardziej funkcjonalnych rozwiązań w tym zakresie jest skorzystanie z usług wyspecjalizowanej firmy zewnętrznej, która przejmie na siebie wszelkie obowiązki związane z serwisem i dostawą czystej odzieży pracowniczej.
Korzystanie z usługi outsourcingu odzieży dla pracowników pozwala zwiększyć komfort i bezpieczeństwo pracy oraz zagwarantować wysoką jakość produkcji. Na dodatek koszty wyposażenia pracowników w odzież roboczą rozkładają się na niewielkie miesięczne opłaty, dzięki czemu klient nie musi jednorazowo płacić za usługę. Pozwala to na lepsze zaplanowanie budżetu i ograniczenie kosztów.
Cały artykuł przeczytasz w kwartalniku „NORMAbhp.pl” nr 01/2011 (październik - grudzień).
Autor:
Arkadiusz Choczaj
Kierownik marketingu CWS-boco Polska