Praca w pomieszczeniu a organizowanie pomieszczenia do ogrzania się - czy tak zapewnisz odpowiednią temperaturę pracownikom?

Polak potrafi, jak mówi stare przysłowie, w tym w zakresie kwestii bezpieczeństwa i higieny pracy. Czy dopuszczalne jest obniżenie temperatury dopuszczalnej w pomieszczeniu pracy poniżej 14oC i zrekompensowanie tego faktu możliwością schronienia się w pomieszczeniu do ogrzania się? Czy to pozwoli zapewnić komfort cieplny pracownikom?
Sezon grzewczy może sprzyjać pomysłowości w zakresie zapewnienia komfortu cieplnego pracownikom. Szczególnie obecnie, w dobie problemów z zapewnieniem surowców grzewczych i wysokich kosztów ogrzewania. Wśród różnych rozwiązań, w zakresie odstępstw od minimalnej 14 stopniowej temperatury w pomieszczeniach pracy, może znaleźć się zapewnienie pracownikom odrębnych pomieszczeń do ogrzania się. Pomysł ciekawy i może zaczerpnięty trochę na zasadzie analogii od sytuacji, w ramach której pracodawca zapewnia pomieszczenia do schłodzenia się, w ramach pomieszczeń do wypoczynku. Czy zatem pomysł zapewnienia pomieszczeń do ogrzania się dla pracowników, w sytuacji gdy pracodawca nie zapewnia temperatury minimalnej w pomieszczeniach pracy jest dopuszczalny?
Informacje zawarte w tym artykule:
- Pomogą Ci zorganizować pracę w okresie zimowym.
- Pozwolą Ci uniknąć kary za niezapewnienie właściwych warunków pracy.
- Podpowiedzą Ci, jak prawidłowo zapewnić komfort cieplny pracownikom podczas pracy.
Czytaj także: Zimno w pracy – jak temu zapobiec i zapewnić właściwą temperaturę w miejscu pracy?>>>
Pozostało jeszcze 75% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do Portalu BHP a wraz z nim:
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie i ujednolicone akty prawne (24h/dobę)
-
Baza ponad 5 000 porad prawnych i artykułów o tematyce BHP
-
Gotowe do wykorzystania rozwiązania, które możesz wdrożyć także u siebie
-
Poczucie bezpieczeństwa podczas podejmowania codziennych decyzji
Jeśli posiadasz konto zaloguj się
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić
jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Płatność PayU
29.00 zł netto
(35.67 zł brutto)
Płatność SMS
29 zł netto
(35.67 zł brutto)
Słowa kluczowe:
minimalna temperatura w miejscu pracypomieszczenia pracytemperatura w pomieszczeniach pracy
Absolwent Wydziału Prawa Administracji i Ekonomii (Zakład Prawa Pracy) Uniwersytetu Wrocławskiego. Od 2002 r. zawodowo zajmuje się problematyką prawa pracy, jak również w zagadnieniami związanymi z działalnością kontrolno-nadzorczą sprawowaną przez Państwową Inspekcję Pracy. Były pracownik merytoryczny Państwowej Inspekcji Pracy, jak również współpracownik Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Ekspert współpracujący z największymi i najbardziej opiniotwórczymi podmiotami w kraju, zajmującymi się problematyką prawa pracy. Autor komentarza do kodeksu pracy, ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy, kilkunastu rozporządzeń wykonawczych do kodeksu pracy, jak również kilkuset publikacji poświęconych problematyce prawa pracy oraz bhp. Jako były pracownik PIP posiada bogate doświadczenie w zakresie między innymi poradnictwa, w ramach którego ocenia wątpliwości prawne przez pryzmat zarówno szeroko rozumianego prawa pracy ale i kompetencji kontrolno-nadzorczych inspektorów pracy.
Powiązane treści
Poradnia 48 Portalu BHP
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.

Popularne
Badania kontrolne w trakcie zwolnienia lekarskiego »
Zmiany w medycynie pracy od 2025 r.: Dodatkowe profilaktyczne badania lekarskie pracowników. »
Ile minut trwa przerwa w pracy pracownicy w ciąży pracującej przy komputerze? »
Wskazówki, jak przechowywać butle z gazami? »
Rodzaje pracy: praca fizyczna a praca umysłowa »

Bądź codziennie na bieżąco ze zmianami w branży BHP, dzięki aplikacji stworzonej przez najlepszych Ekspertów.