Koronawirus to wyzwanie dla firm logistycznych

Ministerstwo Rozwoju i GIS przygotowali wskazówki dla firm z branży transportowej i logistycznej w zakresie ochrony przed koronawirusem. Zobacz, jak w praktyce firmy z tej branży radzą sobie z zaistniała sytuacją. Jakie podejmują działania w czasie pandemii? Oto przykładowe rozwiązania, które możesz zastosować w swojej firmie. Opowiada o nich kierownik działu BHP DHL Parcel, eksperta Koalicji Bezpieczni w Pracy.
Pandemia koronawirusa to wyzwanie dla niemal wszystkich sektorów polskiej gospodarki. W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa Ministerstwo Rozwoju – we współpracy z Głównym Inspektorem Sanitarnym – przygotowało zalecenia dla przedsiębiorców z branży transportowej i logistycznej. Dotyczą one zachowania podstawowych zasad higieny i ograniczenia bezpośredniego kontaktu z drugą osobą (mycie rąk wodą z mydłem lub ich dezynfekcja, zachowanie bezpiecznej odległości od rozmówcy, promowanie kontaktu za pomocą urządzeń teleinformatycznych, dokonywanie płatności bezgotówkowych). Jak firmy radzą sobie z tymi zobowiązaniami?
Komentarz Pawła Pawlika, kierownika działu BHP DHL Parcel, eksperta Koalicji Bezpieczni w Pracy:
W związku z epidemią koronawirusa, również w naszej organizacji pojawiła się konieczność wprowadzenia szczególnych środków ostrożności. Mają one na celu ochronę zdrowia oraz zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom i klientom.
W DHL Parcel mamy opracowane precyzyjne plany awaryjne dotyczące wszystkich obszarów naszej działalności. Dzięki temu w znacznym stopniu uniezależniliśmy się operacyjnie od czynników zewnętrznych. Posiadamy mocną sieć obiektów operacyjnych, które pokrywają terytorialnie całą Polskę. Każdy z nich jest dostosowany do przejęcia w razie potrzeby obsługi dodatkowych przesyłek. Obecnie, jesteśmy przygotowani na różne scenariusze. Jeśli zajdzie potrzeba wyłączenia z procesu operacyjnego wybranej jednostki, mamy procedury awaryjne, które pozwolą nam sprawnie przeprowadzić takie działania z zachowaniem najwyższej jakości świadczonych przez nas usług.
Stosujemy wzmożone środki ostrożności. Wszystkie jednostki operacyjne zostały wyposażone m.in. w środki dezynfekujące oraz termometry bezdotykowe. Prowadzimy również kampanię edukacyjną dla pracowników oraz działania komunikacyjne skierowane do menedżerów. Nasi kurierzy otrzymali także szczegółowe instrukcje dotyczące zachowania środków ostrożności. W przypadku pracowników biurowych, wprowadziliśmy szereg rozwiązań dotyczących pracy zdalnej, ograniczyliśmy organizację spotkań i podróży służbowych do minimum. Podjęliśmy również działania w zakresie monitoringu i postępowania z osobami, które odbyły podróż zagraniczną. Do tej pory nie odnotowaliśmy żadnego przypadku zachorowania w zespole DHL Parcel. Jednak wiemy, że w obecnej sytuacji kluczowe są działania prewencyjne.
Ponadto na bieżąco monitorujemy pojawiające się komunikaty Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministerstwa Zdrowia dotyczące występowania koronawirusa w naszym kraju i podejmujemy zdecydowane działania.
Powiązane treści
Poradnia 48 Portalu BHP
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.

Popularne
Badania kontrolne w trakcie zwolnienia lekarskiego »
Zmiany w medycynie pracy od 2025 r.: Dodatkowe profilaktyczne badania lekarskie pracowników. »
Ile minut trwa przerwa w pracy pracownicy w ciąży pracującej przy komputerze? »
Wskazówki, jak przechowywać butle z gazami? »
Rodzaje pracy: praca fizyczna a praca umysłowa »

Bądź codziennie na bieżąco ze zmianami w branży BHP, dzięki aplikacji stworzonej przez najlepszych Ekspertów.