Sklep
Jak od strony bhp powinno wyglądać stanowisko do naprawy komputerów? Dodam, że chodzi tu o proste naprawy, takie jak wymiana uszkodzonych komponentów np. dysk twardy, pamięć.
Jan Pióro
specjalista w dziedzinie
bezpieczeństwa i higieny pracy
Część maszyn w firmie ma przewody zasilające niewpuszczone w studzienkę, lecz dołączone do skrzynek elektrycznych w ścianie. W związku z czym przewody leżą na podłodze stanowiska pracy. Dodatkowo niektóre maszyny przesuwane są na stanowisku pracy ze względu na potrzeby produkcyjne i stąd kable leżą w różnym ułożeniu przy maszynie. Czy istnieją przepisy jednoznacznie wskazujące na obowiązek usunięcia tak leżących kabli? Argumenty o stwarzaniu zagrożenia przez tak leżące kable nie przemawiają do pracodawcy. Gdzie mogę znaleźć zapisy w przepisach o obowiązku usunięcia nieprawidłowości, obowiązku usunięcia tak leżących kabli?
Jan M. Piórospecjalista z zakresu prawa pracy,biegły sądowy w dziedzinie bhpprzy Sądzie Okręgowym w Warszawie
Czy praca osoby na antresoli wyposażonej w stałą balustradę składającą się z poręczy ochronnej umieszczonej na wysokości 1,1 m i krawężnika o wysokości 0,15 m. (pomiędzy poręczą i krawężnikiem umieszczona jest w połowie wysokości poprzeczka) jest pracą na wysokości? Na antresoli znajduje się stanowisko do transportu butli z gazami technicznymi wyposażone w żuraw przyścienny (obrotowy) wyposażony w elektryczny wciągnik (pracownik obsługuje żuraw). Gazy transportowane są z hali z poziomu "0" na antresolę zlokalizowaną na tej hali na wysokości ok. 6 metrów od poziomu "0".
Waldemar KluchaSpecjalista z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy
Gdzie znaleźć wskazówki, przepisy dotyczące zasad bezpiecznego rozładunku przy użyciu wózków ręcznych kontenerów morskich?
Jan M. Pióro specjalista z zakresu prawa pracy, biegły sądowy w dziedzinie bhp przy Sądzie Okręgowym w Warszawie
Jakie pracodawca powinien stworzyć warunki do odpoczynku pracownikom magazynu? Jak powinno być zorganizowane miejsca do siedzenia podczas przerw w dostawach lub pracach magazynowych? Jak daleko od miejsca pracy wyznaczyć takie miejsce oraz ile miejsc do siedzenia powinno się tam mieścić?
Lekarz medycyny pracy zabronił pracy pracownikowi przy "maszynie w ruchu", jak interpretować taki zapis. Czy istnieje definicja „maszyna w ruchu”?
Pracownik wykonuje pracę na różnych stanowiskach. Jak w takim przypadku wygląda sprawa z zapoznaniem i oświadczeniem pracownika o zapoznaniu się z oceną ryzyka zawodowego?
Jan Pióro specjalista z zakresu prawa pracy biegły sądowy w dziedzinie bhp przy Sądzie Okręgowym w Warszawie
Dnia 27 stycznia 2011 r. weszły w życie regulacje rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z 1 października 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami weterynaryjnymi (Dz.U. nr 198, poz. 1318) Rozporządzenie określa w szczegółowy sposób kwestie postępowania z odpadami weterynaryjnymi, które polegają na klasyfikowaniu tych odpadów w celu ustalenia właściwego postępowania, a także zbieraniu, magazynowaniu i transportowaniu odpadów weterynaryjnych. Wskazane niżej zasady postępowania z odpadami weterynaryjnymi powinny znaleźć się w instrukcji dotyczącej zasad selektywnego zbierania odpadów weterynaryjnych na danym stanowisku pracy.
Tomasz Zwolakprawnik, specjalista z zakresu prawa pracy
Jestem rencistą pracuję jako portier czy przysługuje mi ubiór i środki czystości?
Tomasz Zwolak prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy
Czy przy wykonywaniu obowiązków starszego inspektora bhp jest mi potrzebna pieczątka, a jeśli tak, to jaka powinna być jej treść? Czy wystarczy imię, nazwisko, funkcja, czy np. należy tez dodać numer dyplomu?
Od 31 października 2010 r. zacznie obowiązywać nowe rozporządzenie Ministra Gospodarki z 8 lipca 2010 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, związanych z możliwością wystąpienia w miejscu pracy atmosfery wybuchowej (Dz.U. nr 138, poz. 931). Rozporządzenie określa minimalne wymagania dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy w środowisku pracy, w którym z przyczyn wynikających z cech miejsca pracy, urządzeń lub używanych substancji i mieszanin może wystąpić atmosfera wybuchowa (§ 1 omawianego rozporządzenia). Traci moc rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 29 maja 2003 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników zatrudnionych na stanowiskach pracy, na których może wystąpić atmosfera wybuchowa (Dz.U. nr 107, poz. 1004 ze zm.).
Obserwuj nas
2023 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Copyright © 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone