Sklep
Czy pracodawca musi zorganizować pomieszczenie – palarnię papierosów, na terenie zakładu pracy? Czy może odstąpić od takiej organizacji? Na terenie całego zakładu jest wdrożony zakaz palenia papierosów.
Halina Góralska
Czy pracodawca może wyznaczyć miejsce przeznaczone do palenia na zewnątrz budynku? (np. oznaczony, zadaszony i wygrodzony obszar)?
Mariusz Foremniak
Gł. Specjalista ds. bhp, prawnik, wykładowca przedmiotów zawodowych z zakresu bhp.
Koniec z puszczeniem elektronicznego dymka. Sejm uchwalił zmianę w ustawie o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Wśród wprowadzanych zmian znajduje się również zakaz palenia e-papierosów w miejscach publicznych. Innymi słowy, jeżeli Senat przyjmie uchwalone przez Sejm zmiany, pracownicy palący e-papierosy zostaną zepchnięci do zakładowych palarni.
Kinga Grodzicka-Lisek
Szykują się zmiany w przepisach, które dotkną pracowników palących tzw. e-papierosy. Ministerstwo zdrowia przedstawiło bowiem w sierpniu do konsultacji społecznych projekt zmian do ustawy z 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 298). Poznaj planowane zmiany i to jaki mogą być ich skutki dla pracowników i pracodawców.
Jak pokazują badania, w naszym kraju liczba pracowników palaczy maleje. Zapewne ma na to wpływ wprowadzenie zakazu palenia w miejscach publicznych. Obecnie kara za łamanie tego zakazu togrzywna do 500 zł. Zastanówmy się więc, jaka jest zatem zasadność tworzenie palarni w miejscu pracy? Jakie wymagania dla takiego pomieszczenia narzucają przepisy?
Obserwuj nas
2023 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Copyright © 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone