Sklep
Ponieważ wpłynęły do pracodawcy prośby o podnóżek, na ostatniej komisji BHP zastanawialiśmy się , czy pracodawca musi zakupić podnóżki jeżeli krzesła są regulowane i stoły są regulowane? Wiemy, że podnóżek zakupuje się na życzenie pracownika, a także gdy wysokość krzesła uniemożliwia pracownikowi płaskie, spoczynkowe ustawienie stóp na podłodze. Czy należy zatem weryfikować, czy tej osobie jest potrzebny podnóżek, czy też życzenie jest życzeniem i należy je spełnić?
Jan M. Pióro specjalista z zakresu prawa pracy, biegły sądowy w dziedzinie bhp przy Sądzie Okręgowym w Warszawie
Pracownik administracyjno-biurowy przemieszcza się kilka razy dziennie przez hale produkcyjne drogami dla pieszych czy wobec tego musi mieć przydzieloną odzież roboczą lub ochronną i buty? A jeśli wchodzi w teren produkcji czy należy go wyposażyć w odpowiednią odzież i obuwie?
Lesław Zielińskibyły główny inżynier zarządzaniabezpieczeństwem pracy, rejestrowanyaudytor pomocniczy SZBP wg ISRS
Polacy spędzają niemal 2 tys. godzin rocznie w pracy. Dlatego to, jak się w niej czują jest niezwykle ważne. Zgrany zespół, satysfakcjonujące bezpieczne warunki pracy, ale też aranżacja biura. To elementy, które determinującą nasze samopoczucie. Zobacz jakie rozwiązania w zakresie właściwej aranżacji przestrzeni proponują specjaliści. Wykorzystaj ich doświadczenie i stwórz przyjazne biuro.
Czy pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikom biurowym napoje chłodzące w okresie letnim?
Organizujesz, wyposażasz nowe biuro, bierzesz udział w remoncie biura? Pamiętaj, że przy aranżowaniu biura, oprócz spełnienia wymagań określonych w przepisach, ważne jest również dbanie o różnorodność środowisk pracy biurowej i o potrzeby konkretnego pracownika. Oto kilka wskazówek i faktów, dzięki którym stworzysz komfortowe, zdrowe i bezpieczne miejsce pracy pracowników administracyjno-biurowych.
W Polsce buduje się obecnie 1,5 mln mkw. biur. Dużo. Nawet bardzo dużo. Jednak lokalizacja biura to za mało. Dlaczego? Bo komfort pracy stał się w dobie wymagającego pokolenia Y jednym z argumentów, które pozwalają przyciągnąć i zatrzymać wartościowych pracowników. Na pierwszy plan wysuwa się potrzeba kształtowania przyjaznej akustyki, gdyż hałas w biurach to problem nr 1.
Kwalifikacji stanowisk pracy do uznanych za stanowiska pracy przy monitorze ekranowym dokonuje sekcja/komórka bezpieczeństwa i higieny pracy, czy komórka bhp tylko opiniuje, że są spełnione warunki rozporządzenia w sprawie bhp pracy przy monitorach ekranowych?
Rośnie popularność zatrudniania pracowników biurowych, bez wyznaczania im stałego stanowiska pracy. Jednak nie oznacza to, że nie należy zabezpieczyć dla takich pracowników miejsca pracy. W takiej formule organizacji pracy najlepiej sprawdza się koncepcja hot deskingu. O komentarz na temat takich stanowisk pracy biurowej poprosiliśmy Zuzannę Mikołajczyk, Dyrektor Ds. Handlu i Marketingu, Członek Zarządu Mikomax Smart Office
Światowej klasy ekspert Julian Treasure (ekspert akustyczny, mający na swym koncie szereg wystąpień na TED na temat dźwięków) od lat przekonuje, że niechciane dźwięki mogą mieć bardzo negatywny wpływ na zdrowie i dobre samopoczucie ludzi. Teraz wspólnie z firmą Armstrong World Industries mówi o wpływie hałasu w obiektach biurowych oraz innego rodzaju budynkach publicznych. Poznaj jego zdanie.
Przestrzeń biurowa oraz jej wyposażenie idzie z duchem czasu. Już dawno minęły dni, kiedy to pracownik dostosowywał się do stanowiska. Obecnie, począwszy od mebli, przez sprzęt elektroniczny – wszystko dopasowane jest do potrzeb i preferencji ludzi. Poznaj współczesne rozwiązania pozwalające pozbyć się nadmiaru kabli zasilających, a tym samym uniknąć zagrożenia potknięcia się o nie i upadku.
Praca biurowa postrzegana jest jako lekka, pozbawiona w zasadzie czynników uciążliwych czy szkodliwych dla życia i zdrowia. Jednak takie twierdzenie będzie zasadne tylko wówczas, gdy stanowiska pracy biurowej zorganizowane będą zgodnie z wymaganiami bhp i zasadami ergonomii. Czy tak jest, w Twojej firmie, możesz upewnić się dokonując oceny warunków pracy. Oto kilka wskazówek ułatwiających to zadanie.
Zygmunt Wieczorekspecjalista ds. analizi prewencji zagrożeń zawodowych
Ten artykuł pomoże Ci:
Obserwuj nas
2023 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Copyright © 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone