kontrole PIP

Jak odwołać się od nakazu inspektora pracy w zakresie oceny ryzyka zawodowego?

W jaki sposób przygotować się do odwołania od nakazu inspektora PIP w zakresie oceny ryzyka zawodowego?

Jeżeli inspektor PIP podczas kontroli stwierdzi nieprawidłowości związane z wypełnianiem przez pracodawców obowiązków związanych z oceną ryzyka wyda nakaz ich usunięcia. Jednak pracodawca, który nie zgadza się z decyzją inspektora pracy, może odwołać się do organu II instancji. Daje to szansę na zmianę lub uchylenie decyzji inspektora. Na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę, przygotowując takie odwołanie w imieniu pracodawcy?

Praktycznie każda kontrola inspektora pracy, która jest realizowana w obszarze technicznego bezpieczeństwa pracy, dotyczy w mniejszym lub większym stopniu problematyki związanej z oceną ryzyka zawodowego. Ocena ryzyka i obowiązki z nią związane są zatem badane zarówno w ramach kontroli kompleksowych, podczas których analizowane jest pełne spektrum problematyki bhp, jak również kontroli problemowych, o ograniczonym zasięgu przedmiotowym. Dotyczy to również kontroli inicjowanych przez skargi pracownicze oraz organizacji związkowych.

Autor: 

Sebastian Kryczka

Prawnik, ekspert prawa pracy oraz kontroli jego przestrzegania

Korzyści 

Dzięki informacjom zawartym w tym artykule:

  • W prawidłowy sposób przygotujesz się do wniesienia odwołania od nakazu inspektora PIP.

  • Poznasz kilka trików na skuteczne odwołanie się od nakazu inspektora PIP.

  • Oszczędzisz sobie nerwów i czasu na bezskuteczne działania odwoławcze w zakresie oceny ryzyka zawodowego.

Czytaj także: Od jakich decyzji inspektów pracy można wnieść odwołanie do Głównego Inspektora Pracy? >>>

Jakie dokumenty bhp przygotować na kontrolę PIP?

Jakie dokumenty bhp przygotować na kontrolę PIP?

Nowe uprawnienia PIP - czyli jakie zmiany w ustawie o Państwowej Inspekcji Pracy szykują się w 2022 r.

Nowe uprawnienia PIP - czyli jakie zmiany w ustawie o Państwowej Inspekcji Pracy szykują się w 2022 r.

W dobiegającym już końca 2021 r. powstało kilka projektów ustaw, które nadają nowe uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy. Choć prace nad tymi projektami jeszcze trwają, to z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że nowe rozwiązania prawne wejdą w życie w 2022 r. Przedstawiamy zestawienie najważniejszych projektowanych zmian dotyczących działalności PIP.

Instytucja kontroli i nadzoru, jaką jest Państwowa Inspekcja Pracy, działa na podstawie przepisów ustawy z 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy. Reguluje ona w szczególności takie kwestie jak:

  • organizacje PIP,

  • zadania urzędu,

  • zakres działania organów Państwowej Inspekcji Pracy,

  • postępowanie kontrolne.

Rok 2021 to nie tylko wprowadzenie nowych przepisów dotyczących dodatkowych urlopów dla inspektorów pracy. W tym roku ukazały się nowe projekty zawierające modyfikacje ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy lub przepisów innych ustaw, które nawiązują do działalności PIP.

Autor: 

Sebastian Kryczka

Korzyści 

Informacje zawarte w tym artykule pozwolą Ci:

  • Być na bieżąco z projektami nadającymi nowe uprawnienia PIP

  • Przygotować się na nadchodzące ewentualne zmiany

  • Już dziś podejmować działania, które ułatwią prawidłową realizację obowiązków.  

Czytaj także: PIP skontroluje wykaz prac w szczególnych warunkach lub szczególnym charakterze>>>

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo

Copyright © 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone

wiper-pixel